Cafémøde Spor i Helsingør

Dato/klokkeslæt
Dato - 16.03.2023

Cafémøde om senfølger hos voksne efter seksuelle overgreb i barndommen.
Torsdag den 16. marts kl. 17.30 – 19.30, inviterer Spor i Helsingør til Cafémøde på Café Kagefryd, Stengade 58 i Helsingør.
Opvækst i en dysfunktionel familie:
Aftenens oplægsholder er psykoterapeut og forfatter Mona Kjærulff Hansen.
Med udgangspunkt i sin egen historie, fortæller Mona om at være voksen med senfølger efter seksuelle overgreb i barndommen, og hvordan det er at vokse op i en dysfunktionel familie generelt.
Selve oplægget varer ca. 45 min. hvorpå der vil være en kort pause. Efter pausen vil der være debat og mulighed for at stille uddybende spørgsmål.
Du kan allerede møde Mona her: www.youtube.com/@MonaKjaerulffHansen og læse mere om hendes forfatterskab her: www.forlagetmonak.dk
Der vil være mulighed for at købe et signeret eksemplar af Monas foreløbigt to udgivelser, samt lidt godt at spise og drikke fra Kagefryds lækre sortiment under Cafémødet.
Cafémødet er gratis og alle over 18 år er velkomne.
– At komme et sted med ligesindede i en tryg og varm atmosfære.
– At høre om andres terapeutiske rejse eller historie.
– At lære af fagfolks viden.
– At være i et miljø, hvor man kan være anonym og ikke skal præstere noget.
Det er dét, cafemøder handler om.
Ideen med cafémøderne er både at formidle viden om senfølger og skabe netværk.
På alle møder vil der være et oplæg på 40-60 min, som vil omhandle senfølger på en eller anden måde. Det kan f.eks. være en person med senfølger, der fortæller om sin vej mod heling, eller det kan være en fagperson, der har erfaring med senfølger.
Efter oplægget vil der være en kort pause, hvor man evt. kan snakke lidt med de andre eller bare sidde og slappe af. Derefter er det tid til spørgsmål og debat om det pågældende emne.
Det er ok, hvis man ikke har lyst til at sige noget, det er helt fint bare at sidde og lytte.
Skulle der være spørgsmål ang. cafémøderne, er man velkommen til at kontakte Pia Friis på: pia@landsforeningen-spor.dk