Skriveværksted for senfølgeramte voksne – Spor i Aarhus

Dato/klokkeslæt
Dato - 07.02.2024 - 13.06.2024

Spor i Aarhus åbner op for et forløb i skriveværksted 🙂
Her får du mulighed for at være med til skriveøvelser og øve dig i at skrive og formulere en tekst, uanset om det er en roman, et digt, en sang, et brev eller anden form for tekst.
.
Der vil også være mulighed for at præsentere, få læst op eller læse op fra egen tekst.
Derudover så kan du bruge rummet til at læse i eller du kan tilpasse rummet til dit behov, for på den måde at gøre dig nogle tanker om hvad en god tekst er for dig.
.
Hvis modet og lysten er der, kan du dele kortere tekster, afsnit eller vers med andre i rummet. Det kan være at dit skriv siger dig noget, sætter gang i noget, giver dig et indblik, et spejl, en begejstring eller “bare” en glæde ved sprog og rytmik.
.
Det er også hensigten, at vi kan have en fælles samtale om det skrivegerningen kan i forhold til traumer og at Alex vil dele sine oplevelser og erfaringer.
.
Præsentation af de to facilitatorer:
Rummet faciliteres af Jeanne Wurm Bruun. Jeanne har arbejdet med formidling i mange år indenfor scenekunst og marionetteater. Ydermere er Jeanne koordinator i Spor i Århus hvor hun to gange om måneden faciliterer tema-møder for senfølgeramte.
.
Alex Gynnild har skrevet i mange år, og har erfaring med at bruge det at skrive både til at være kreativ, men også som en terapeutisk og udviklende handling. Begejstringen for at skrive, kom ud af at læse og opleve hvordan sproget kan åbne nye verdener, give nye oplevelser og stå der som et spejl eller en indsigt, som pludselig rammer fordi det er formuleret helt rigtigt og læst på det rigtige tidspunkt.
.
Første gang onsdag d. 7 februar.
Tid: kl. 11:30 til 13:30 (dørene er åbne fra kl. 10, så kom endelig før og vær med til en lille uformel snak, hvor du kan lande stille og roligt).
.
Sted: Frivilligcenter Aarhus – Sønder Alle 33, Aarhus C (lige overfor rutebilstationen)
Kommende datoer: 21. feb., 6. marts, 20 marts, 3. april, 17 april, 1. maj, 15. maj og 29. maj. – onsdag i lige uger frem til juni.
Kort om Skriveværkstedet:
Der er plads til enhver form for skriftlig udfoldelse, og du bestemmer graden af respons fra de øvrige deltagere. Vi er alle forskellige og har forskellige grænser, hvilket bliver respekteret. Alle har tavshedspligt – fortroligheden er i højsædet.
Alt det praktiske:
Vi sørger for papir og blyant, samt kaffe/te og snacks.
Du er selvfølgelig også velkommen til at medbringe din egen bærbare computer.
Tilmelding:
Det er et åbent og uformelt tilbud, som ikke kræver nogen tilmelding. Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde din ankomst, så kan du skrive til os på mail: jeanne@landsforeningen-spor.dk og alexgynnild@landsforeningen-spor.dk