Spors Skriveværksted, København

Dato - 12.04.2023

Skriveværkstedet hos Landsforeningen SPOR

Tidspunkt:

Onsdage i lige uger fra kl.19.00-21.00.

Første gang i 2024 er onsdag den 7. februar kl.19.00-21.00

Sted: Spors Kontor, Vordroffs vej 5, st. tv., 1900 Frederiksberg.

Det tager ca. 15 min. gå gang fra hovedbanegården at komme hertil.

Er du med bus står du af på “det nye teater”, som ligger 1 min. gang herfra.

Her kan du både tage bus 31 eller A-busserne, som stopper på Vesterbro Torv. Fra busstoppestedet på Vesterbro Torv skal du gå igennem det nye teater.

Alt det praktiske:

Vi sørger for papir og blyant, samt kaffe/te og snacks.

Du er velkommen til at medbringe din egen bærbar.

Tilmelding:

Det er et åbent og uformelt tilbud, som ikke kræver nogen tilmelding. Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde din ankomst, så kan du skrive til os på mail skrivevaerksted@landsforeningen-spor.dk.

Om skriveværkstedet:

Har du været udsat for seksuelle overgreb i barndommen eller ungdommen? Kæmper du med forskellige fysiske, psykiske, relationelle og følelsesmæssige problematikker i dit voksenliv? Så kan det være, at du er påvirket af senfølger og kan få glæde af Spors skriveværksted.

Skriveværkstedet er et fortroligt og afstressende rum, hvor du møder ligesindede og frivillige i hyggelige rammer. At møde ligesindede kan være berigende, opbyggende og bryde den følelsesmæssige ensomhed. Du har mulighed for at skrive lige, hvad du har lyst til, om det skal være et essay, brev, novelle, dagbog eller noget helt femte – det er op til dig.  Uanset hvad – vil du kunne få hjælp og støtte til dit projekt. Du kan skrive en ny tekst eller skrive videre på noget, som du allerede er i gang med. Det er også i orden bare at være til stede og rumme sine tanker med et blankt stykke papir. Det er således ikke et krav, at man skal have produceret skrift på papiret. Værkstedet er et rum for fordybelse, kreativitet og bearbejdning igennem en skriveproces.

Aftenens tema kan inspirere dig til at få hul på skriveprocessen. Temaet er ikke styrende for, hvad der skal skrives, da det er dine behov, som er i centrum.

Vi deler det skrevne med hinanden i det fortrolige rum, i den udstrækning det føles rigtigt for den enkelte. Vi har således mulighed for at sparre med hinanden og kommentere hinandens produkter, hvis det ønskes. Det er en god måde at afslutte sin skriveproces den pågældende aften, og derved få bearbejdet sine ord og tanker.

Kort sagt om værkstedet: der er plads til enhver form for skriftlig udfoldelse, og du bestemmer graden af indblanding fra de øvrige deltagere, for vi er alle forskellige og har forskellige grænser, hvilket bliver respekteret.

Lidt om os der står for Skriveværkstedet

Det er Anne Sophie og Nidhusala, der er tovholdere for Skriveværkstedet.

Du vil blive støttet af to, som har arbejdet med mennesker med senfølger, og som nærer en stor interesse for mindfulness og det skrevne ord. Vi har erfaring med at varetage samtaler om sårbare emner og rådgive mennesker i svære livssituationer.

Vi tror på, at udvikling næres af det ægte og ligeværdige møde – menneske til menneske. Her sættes ord på livet på godt og ondt.

Alle har tavshedspligt – fortroligheden er i højsædet.

Kom og prøv! Måske er det lige dig?

VEL MØDT!