Spor på Folkemøde 2024

Igen i år ar Spor at finde på årets Folkemødet. Vi drager afsted år efter år for at afholde debatter under temaet senfølger af seksuelle overgreb, for at deltage som paneldeltager i andre organisationers debatter, for at netværke, og for at sætte vigtigt fokus på vores medlemmers historier. I 2024 afholdte vi to debatter, én med fokus på hvordan vi hjælper børn udsat for overgreb, og én med fokus på Ret & Straf. Hvad sker der når man anmelder overgreb, hvem griber mig og hjælper mig, kan vi indrette os bedre, så flere får mod på at anmelde, og hvordan straffes gerningspersonen. Spændende debatter og stor opbakning fra vores inviterede paneldeltagere.

Vi har desuden afholdt morgen-grounding for alle, der ønskede at deltage. Her landede vi i dagen, midt i et hektisk Folkemøde, og vi var sammen i en times tid inden dagens mange debatter for alvor gik i gang. Folkemødet er fyldt med travl stemning, rørende debatter om vedrørende emner, forskellige magtpositioner, og om aftenen, alkohol. Indimellem er det dejligt bare lige at stoppe op sammen og trække vejret stille og roligt.

Spors to debatter blev livestreamet og kan ses via Spors Facebookside: https://www.facebook.com/LandsforeningenSpor