København: Filmfremvisning & debat “En Tavs Historie”

Dato/klokkeslæt
Dato - 20.11.2023

Kategori

Kom med til et arrangement, hvor vi bryder tavsheden og tager samtalen om alle de nuancer, der ligger imellem “menneske” eller “monster”.
.
Spor i København og Landsforeningen Spor arrangerer filmfremvisning af dokumentarfilmen “En tavs historie” af Anders Skovbjerg Jepsen med efterfølgende debat.
.
Vi viser filmen i sin fulde længde (90 minutter) og inviterer efterfølgende til en debat, hvor vi har inviteret mennesker, der har noget på hjerte i forhold til filmens temaer. Sammen med publikum ser vi nærmere på fx: Grooming, fortrængning, senfølger af seksuelle overgreb, misbrugte mænd, tavshedskultur, samtaler mellem offer og gerningsperson og genoprettende samtaler med pårørende.
Vi stiller også spørgsmålet: Kan og skal vi kunne tale om, at det er mennesker, ikke monstre, der begår seksuelle overgreb mod børn?
.
Film: En tavs historie af Anders Skovbjerg Jepsen (90 minutter)
Tid: Mandag den 20. november 2023 kl. 16:00 – 20:30
Program:
Kl. 16:00 – 17:30 Filmfremvisning
Kl. 17:30 – 18:30 Spisepause
Kl. 18:30 – 20:30 Debat
Sted:
Kulturhuset Islands Brygge
Islands Brygge 18
2300 København S

Panelet:

• Lea Elias Isen, debattør og erfaringsekspert
  • Rosa Lund (EL), retsordfører og medlem af Folketingets Retsudvalg
  • Ida Helene Asmussen, bestyrelsesmedlem i Foreningen for Genoprettende Ret og Praksis
  • Thomas Antshukov Kjær, næstforperson for Landsforeningen Spor
  • Moderator: Carsten Borup, sekretariatsleder i A3 & konsulent i LEV
Pris: Deltagelse er gratis. Billetter kan bestilles på https://event.it/spor/event/x72ptq/register
.
Forplejning: Mad og drikkevarer kan købes i Bryggens Spisehus eller en nærliggende butik/takeaway.
.
Donation: Hvis du har mulighed for det, vil vi med stor tak tage imod en valgfri donation, der kan bidrage til at dække vores omkostninger i forbindelse med arrangementet: https://landsforeningenspor.dk/stoet-spor/
.

Tak til Nordea Fonden, der støtter hele rækken af filmfremvisninger.