Odense: Filmfremvisning & debat “En Tavs Historie”

Dato/klokkeslæt
Dato - 27.11.2023

Kategori

Kom med til et arrangement, hvor vi bryder tavsheden og tager samtalen om alle de nuancer, der ligger imellem “menneske” eller “monster”.
Spor i Odense og Landsforeningen Spor arrangerer gratis filmfremvisning af dokumentarfilmen “En tavs historie” af Anders Skovbjerg Jepsen med efterfølgende debat.
Vi viser filmen i sin fulde længde (90 minutter) og inviterer efterfølgende til en debat, hvor vi har inviteret mennesker, der har noget på hjerte i forhold til filmens temaer. Sammen med publikum ser vi nærmere på fx: Grooming, fortrængning, senfølger af seksuelle overgreb, misbrugte mænd, tavshedskultur, samtaler mellem offer og gerningsperson og genoprettende samtaler med pårørende.
Vi stiller også spørgsmålet: Kan og skal vi kunne tale om, at det er mennesker, ikke monstre, der begår seksuelle overgreb mod børn?
Film: En tavs historie af Anders Skovbjerg Jepsen (90 minutter)
Se trailer her https://www.youtube.com/watch?v=LfPhk5qI5-w
Tid: Mandag den 27. november 2023 kl. 16:30 – 19:30
Program:
Kl. 16:30 – 18:00 Filmfremvisning
Kl. 18:00 – 18:30 Pause
Kl. 18:30 – 19:30 Debat
Fra kl. 19.30 Mulighed for fællesspisning/tapas i caféen
Sted:
Café Biografen
Amfipladsen 13
5000 Odense
Panelet:
– Lea Elias Isen, debattør og erfaringsekspert
– Katrine Daugaard (LA), socialordfører og næstformand for Folketingets Socialudvalg
– Ida Helene Asmussen, bestyrelsesmedlem i Foreningen for Genoprettende Ret og Praksis
– Thomas Antshukov Kjær, næstforperson for Landsforeningen Spor
Moderator: Carsten Borup, sekretariatsleder i A3 & konsulent i LEV
Pris: Deltagelse er gratis. Bestil din billet her: https://event.it/spor/event/7k1i80/register
Bestillingsfrist: Billetter inkl. forudbestilling af tapas kan bookes til og med onsdag den 22. november 2023. Herefter kan billetter uden mad bookes frem til 27. november.
Forplejning: Drikkevarer kan købes i caféen. Ved billetbestilling, kan der forudbestilles tapas til 120 kr. + 5 kr. i gebyr, som serveres i caféen efter arrangementet.
Spørgsmål: Hvis du har spørgsmål til arrangementet er du velkommen til at kontakte tovholder, Helle Cleo Borrowman, på hb@landsforeningen-spor.dk eller mobil: 93405452.
Donation: Hvis du har mulighed for det, vil vi med stor tak tage imod en valgfri donation, der kan bidrage til at dække vores omkostninger i forbindelse med arrangementet:

Tak til Nordea Fonden, der støtter hele rækken af filmfremvisninger.