Så går vi i luften!

Klumme (1) marts 2014

Spor har i flere år haft et stort ønske om at få etableret et samtaleforum eller debatforum på nettet. Alle mennesker har brug for at opleve et fællesskab med ligestillede, men det kan være svært for voksne med senfølger af seksuelle overgreb at finde sammen, fordi det er så tabuiseret et emne.

Vores problem var, at det er dyrt at få etableret et sådant forum. Heldigvis forstod Lauritzen Fonden vigtigheden og donerede i 2012 pengene, så vi kunne gå i gang. Det blev estimeret, at forummet kunne være klart i marts 2013, men der gik altså et helt år mere. Men nu er det her!

Erfaringen viser, at der er rigtigt mange fordele ved et debatforum på nettet:

• Man ved, hvor man kan møde andre, der kender til de samme problemer, så man behøver ikke at forklare og forsvare.
  • Et forum er landsdækkende og tilgængeligt hele døgnet. Der vil ofte være nogen at få kontakt med, når behovet er der.
  • Man behøver ikke at skulle ud af døren for at mødes.
  • Man skal ikke forholde sig fysisk til andre menneskers tilstedeværelse.
  • Man kan være anonym og det kan være en lettelse, så man kan skrive om sig selv uden at risikere at blive genkendt nede i Netto næste dag.
  • Et forum kan være et godt sted at øve sig i at kommunikere med andre på en ny måde og det kan være et trygt sted at øve sig i at håndtere konflikter.
  • Nogen har oplevet, at kontakten i et forum kan føre til, at det efterhånden bliver lettere at have kontakt til andre mennesker ‘ude i verden’.

Da vi fandt det firma, der skulle lave forummet, præsenterede de en løsning, så vi samtidigt har fået lavet en ny og langt mere funktionel hjemmeside end den tidligere. På den nye hjemmeside kan du bl.a. finde en masse interessante artikler, links til udsendelser i TV og radio, personlige beretninger og meget andet.

Det er en stor glæde hermed at kunne byde velkommen til vores nye hjemmeside og debatforum..

Link til hele nyhedsbrevet.