Frivilligleder søges til Landsforeningen Spor (deltid)

Vil du være med til at gøre en forskel for voksne, der har senfølger af seksuelle overgreb i opvæksten? Vil du arbejde i en forening i rivende udvikling, og lede de lokale frivillige ildsjæle i Spor?

Stillingen er ny, og vi søger en erfaren frivilligleder som har lyst og mod på at udvikle og lede det lokale frivilligområde i Spor. Der skal udvikles en frivilligpolitik, og sikres en traumabaseret tilgang i at skabe trygge rammer der understøtter de frivilliges egne initiativer på en bæredygtig måde. De frivillige skal hjælpes i deres lokale arbejde, samt de tværgående landsdækkende netværk, med blik for at alle har unikke ressourcer der kan bringes i spil.

Vi forventer at du:

• har erfaring med frivilligledelse fra andre NGO’er eller med lignende målgrupper.
  • kan lede og samarbejde med frivillige, som i forskellig grad lever med senfølger efter seksuelle overgreb, og sikre, gode omsorgsfulde og trygge rammer for deres virke.
  • kan støtte lokalafdelingerne, og Spor generelt, i rekruttering og fastholdelse af frivillige samt udvikling af frivillig-opgaver.
  • kan støtte lokalafdelingerne i ansøgninger, budgetlægning og afrapportering i forbindelse med § 18-ansøgninger.
  • har et dybere kendskab til dig selv og er i god balance og kan navigere i et samarbejde, hvor andres og eventuelle egne traumer kan spille en væsentlig rolle.
  • kan være opsøgende og nysgerrig, samt have blik for at alle bliver set, også dem der ikke råber højest.

Derudover skal du være i stand til at kunne tage svære samtaler med frivillige, som er dygtige og brænder for området, men som også indimellem har det svært rent personligt og hvor konflikter kan opstå og stiller høje krav til at du står robust i dig selv.

Du kommer til at indgå i et lille sekretariat, hvor vi hjælpes ad om tingene. Det vil sige, at du også vil opleve at skulle påtage dig andre både mindre og store opgaver, som gør, at vi til sammen lykkes med foreningens formål.

Vi kan tilbyde dig:

• At være en del af en forening med ansatte og frivillige kolleger, der er lidenskabeligt optaget af senfølgeområdet.
  • At blive en del af en forening med højt til loftet.
  • Faglig sparring med sekretariatsmedarbejderne i København og Odense.
  • Et varmt og dynamisk miljø med interesse for faglig og personlig udvikling.
  • Fleksibel arbejdstid med mulighed for hjemmearbejde ved behov.
  • Mulighed for supervision.

Løn og ansættelse:

Bruttoløn (inkl. pension og feriepenge) er: 24.840 kr. (for 20 timer/uge). Aftaleplatformen er Funktionærloven og Ferielovens bestemmelser, og stillingen er ikke omfattet af en overenskomst. Der må påregnes en del rejsetid i stillingen, da møder og netværk, samt lokalafdelingerne er bredt fordelt i hele landet. Man skal være indstillet at der vil være arbejde i både weekender og aften, men som udgangspunkt er arbejdstiden inden for dagtimerne. Den faste kontorplads er på Kongensgade 72, 1., 5000 Odense. Der udbetales ikke arbejdstidsrelaterede ulempetillæg, men du får stor indflydelse på planlægningen af arbejdstiden.

Tid og opstart:

Stillingen er på maksimalt 20 timer i gennemsnit om ugen med opstart hurtigst muligt. Vi tager selvfølgelig højde for hvis ansøger skal afslutte et nuværende ansættelsesforhold.

Vi skal have din ansøgning senest mandag den 15. april 2024 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler afholdes i Odense, onsdag den 23 og 25. april 2024 i tidsrummet 10.00 -17.00.

Send en motiveret ansøgning, CV, samt evt. bilag til job@landsforeningen-spor.dk, mærket: ”Frivilligleder”.

Vi værdsætter, at alle ansatte er medlem eller støttemedlem i Landsforeningen Spor.

Arbejdssted:

Kongensgade 72, 1., 5000 Odense

Hvis du vil vide mere:

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte projektleder Simon Storm på 60626721 eller sekretariatsleder Mette Bang på 71965452.